Wynajem długoterminowy - rozwiązanie dla firm

wynajem samochodów
07/08/2015

Wynajem długoterminowy w Polsce w ostatnich miesiącach zanotował znaczy wzrost w stosunku do ubiegłych lat. Nic dziwnego, jest to doskonałe rozwiązane dla firm, które chcą zwiększyć swoją flotę i uniknąć długoterminowych zobowiązań. Tym, którzy zastanawiają się nad tego typu usługą, przedstawiamy korzyści jakie ona ze sobą niesie.

Wynajem długoterminowy to odpłatne użytkowanie samochodu w okresie od 1 do 24 miesięcy (czasami nawet i dłuższy). To doskonałe rozwiązanie jeśli chcesz uniknąć zobowiązań kredytowych/leasingowych i zbędnej “papierologii” w swojej firmie. Nie martwisz się, że musisz ubezpieczyć samochód, zapłacić za przegląd i serwisowanie. Wsiadasz i jeździsz, a co miesiąc otrzymujesz fakturę za obsługę związaną z wynajmem. Aby szybko znaleźć najlepszą ofertę dla Twojej firmy wejdź na  https://fleetpoland.pl/wynajem-dlugoterminowy, a my zrobimy wszystko, by przygotować dedykowaną Tobie ofertę.

Zapewne nasuwa Ci się pytanie - “Ale co z ubezpieczeniem pojazdu, naprawami serwisami? Samo się nie zrobi.” Spokojnie, już wyjaśniam. Odbierasz wybrany przez Ciebie wynajęty samochód, oczywiście z wszystkimi dokumentami, tj. dowód rejestracyjny, polisa i książka serwisowa. W przypadku, gdy kończy się termin ubezpieczenia pojazdu - nową polisę otrzymujesz na kilka dni przed wygaśnięciem ubezpieczenia. Nawet nie musisz o tym myśleć - dedykowany Ci opiekun z wypożyczali o tym pamięta i zrobi wszystko, byś otrzymał stosowany i ważny dokument przed upływem ważności poprzedniego. Inaczej jest w przypadku okresowych przeglądów. Przy przekazaniu Ci samochodu otrzymujesz informację, kiedy należy takie przeglądy wykonywać. Pamiętać musisz o tym, że gdy licznik przebiegu w samochodzie zbliża się do “magicznego punktu”, który wyznacza konieczność odwiedzin w serwisie, musisz się do niego udać. Niektóre pojazdu nawet sygnalizują o tym fakcie. Co wtedy robisz? Wystarczy, że zadzwonisz do swojego opiekuna, a ten poinformuje Cię co dalej należy zrobić. Większość wypożyczalni ma również dedykowaną dla swoich klientów specjalną infolinię, na którą możesz zadzwonić przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Tam dowiesz się również, gdzie i kiedy możesz udać się na przegląd lub ewentualną naprawę.

“No tak, a co będzie jeśli samochód będzie musiał zostać na serwisie przez kilka dni, a ja potrzebuje w tym czasie samochód? Tu też jest rozwiązanie i to bardzo proste. Czy to  z serwisu/ warsztatu czy od wypożyczalni otrzymasz samochód zastępczy na okres oczekiwania na naprawę Twojego. Jesteś naszym klientem i pamiętaj - nie zostawimy Cię bez samochodu.

“Co się stanie jeśli uszkodzę samochód?”

Każdy wypożyczony, za pośrednictwem platformy fleetpoland.pl, samochód posiada pełen pakiet ubezpieczeniowy - AC/OC/NW i Assisatnce. Chcemy, aby nasi klienci czuli się bezpieczne. Jeżeli uszkodzenie samochodu nastąpi z winy innego uczestnika ruchu musisz postępować zgodnie z procedurą - spisanie protokołu szkody, w razie konieczności wezwanie policji i informacyjnie telefon do swojego opiekuna. Uszkodzony samochód trafia na serwis, a Ty otrzymujesz pojazd zastępczy. Jeśli to z Twojej winy zostanie uszkodzony samochód - stłuczka, zarysowanie etc. - Twoja odpowiedzialność, tzw. udział w szkodzie własnej to koszt ok 1000 zł za każdą powstałą szkodę. Zawsze masz możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia - “zniesienie udziału własnego w szkodzie”, które chroni Cię przed dodatkowymi kosztami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat - skontaktuj się z nami - https://fleetpoland.pl/kontakt - nasz konsultant odpowie na Twoje pytania i rozwieje wszelkie wątpliwości.

“Chcę kontrolować trasy swoich pracowników. Jak to zrobić?

Wynajmując samochód możesz skorzystać z usługi rozliczenia GPS. Dzięki tej usłudze płacisz za faktyczne, dobowe wykorzystanie samochodu. System pozwala na generowanie szczególnych raportów, na podstawie których odbywa się fakturowanie realnego wykorzystania samochodu. Możesz w ten sposób sprawdzać, gdzie jeździł Twój pracownik. Takie rozwiązanie proponuje wypożyczalnia samochodów MIRent (www.mirent.pl).

Jak zarezerwować samochód:

  1. Wybór samochodu – sam decydujesz jaki samochód z oferty jest dla Ciebie najlepszy.
  2. Odbiór – wybrany przez Ciebie samochód dostarczony zostanie  we wskazane przez Ciebie miejsce.
  3. Użytkowanie wg potrzeb – samochód pozostaje do twoje dyspozycji 24/7, sam decydujesz kiedy go używasz.
  4. Raport miesięczny – na koniec miesiąca kalendarzowego otrzymujesz raport faktycznego użycia samochodu.
  5. Fakturowanie – na podstawienie raportu otrzymujesz fakturę, która uwzględnia realne użytkowanie samochodu w danym miesiącu

"Już nie chce tego modelu samochodu, chcę zakończyć wynajem lub zmienić samochód. Co w takiej sytuacji?”

Jedną z podstawowych różnic między leasingiem a wynajem długoterminowym jest możliwość zakończenia trwania umowy w każdym momencie. Jeżeli wynajęty samochód nie będzie Ci już potrzebny, albo sytuacja finansowa Twoje firmy nie pozwala na dalsze użytkowanie wystarczy zgłosić to opiekunowi, a on przygotuje wszystkie dokumenty związane z zakończeniem umowy. Pamiętaj, że wcześniejsze zakończenie umowy nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami. Podoba jeżeli chcesz zamienić samochód na “niższy” bądź “wyższy” model. Odpowiednio wcześniej zgłaszasz taką chęć i Twój opiekun przygotuje dla Ciebie nową ofertę na wynajem samochodu.

Jak widzisz wynajem długoterminowy ma wiele zalet w porównaniu do leasingu. Mniej “papierologii”, większa elastyczność i swoboda w użytkowaniu samochodu. Jeżeli będziesz zainteresowany tego typu usługą, zapraszam na fleetpoland.pl - w zakładce wynajem długoterminowy znajdziesz kontakt do konsultanta,  który przygotuje dla Ciebie optymalną ofertę.

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego